mandag den 23. september 2013

Surrealisme

Jeg drømte uendelige
rækker af begivenheder
i kø på perronen
med togene om ørene
af tusinde strygerkvintetter
i takt da jeg vågnede
var soveværelset iskoldt
og du skruede op for varmen
på 1001 hånd tag

Josep Maria Lladó : Radiadors / ca. 1930 / Museó Nacional d'Art de Catalunya

Jeg drømte uendelige
rækker af begivenheder
i kø på perronen
med togene om ørene
af tusinde strygerkvintetter
i takt da jeg vågnede
var soveværelset iskoldt
og du skruede op for varmen
på 1001 hånd tag

Josep Maria Lladó : Sobreimpressió sense títol / Untitled overprint
Museó Nacional d'Art de Catalunya


Jeg drømte uendelige
rækker af begivenheder
i kø på perronen
med togene om ørene
af tusinde strygerkvintetter
i takt da jeg vågnede
var soveværelset iskoldt
og du skruede op for varmen
på 1001 hånd tag

Josep Maria Lladó : Sense títol / ca. 1930-34 / Museó Nacional d'Art de Catalunya

Jeg drømte uendelige
rækker af begivenheder
i kø på perronen
med togene om ørene
af tusinde strygerkvintetter
i takt da jeg vågnede
var soveværelset iskoldt
og du skruede op for varmen
på 1001 hånd tag


Fotografi og surrealisme af Man Ray 
udstilles på Gl Holtegaard.